Budgetbeheer in Amsterdam – samen grip op je inkomsten en uitgaven

Met budgetbeheer van Balans en Beleid krijg je weer overzicht in je geldzaken. Wij helpen je om vaste lasten op tijd te betalen, ruimte te creëren in je budget en financiële stress te verminderen.

Overzicht in je maandbudget

We brengen al je inkomsten en uitgaven duidelijk in kaart en zorgen voor een realistisch maandbudget.

Voorkom nieuwe schulden

Vaste lasten worden op tijd geregeld, zodat aanmaningen en incassokosten zoveel mogelijk worden voorkomen.

Menselijke begeleiding

We kijken samen naar wat voor jou werkt. Jij houdt zicht op je geld, wij helpen om de lijn vast te houden.

Wat is budgetbeheer?

Bij budgetbeheer beheren wij (een deel van) je inkomen om ervoor te zorgen dat belangrijke rekeningen op tijd betaald worden. Jij houdt zoveel mogelijk eigen regie, maar staat er niet alleen voor. Budgetbeheer is vaak minder ingrijpend dan bewindvoering, maar geeft wél veel rust.

Voor wie is budgetbeheer geschikt?

  • Mensen die moeite hebben met het plannen van inkomsten en uitgaven
  • Huishoudens die regelmatig rood staan of rekeningen laten liggen
  • Mensen die het fijn vinden als vaste lasten automatisch geregeld worden
  • Zelfstandigen of flexwerkers met wisselende inkomsten
  • Mensen die schulden willen voorkomen of verdere schulden willen stoppen

Wat doen wij bij budgetbeheer?

Bij Balans en Beleid nemen we je niet alles uit handen, maar zorgen we wél voor een stevige basis:

  • Inkomsten ontvangen op een beheerrekening
  • Betalen van vaste lasten zoals huur, energie en zorgverzekering
  • Inrichten van een leefgeldregeling
  • Opstellen en bijhouden van een duidelijk budgetplan
  • Signaleren als iets uit de pas dreigt te lopen

Onze sociale aanpak

Budgetbeheer is bij ons geen standaard pakket, maar maatwerk. We kijken naar jouw situatie, doelen en mogelijkheden. We nemen de tijd om dingen uit te leggen, zodat je begrijpt hoe jouw geldstroom eruitziet en welke keuzes er gemaakt worden.

Hoe verloopt een traject budgetbeheer?

  1. Kennismaking en inventarisatie We bespreken jouw situatie, openstaande rekeningen en vaste lasten. Samen kijken we wat nodig is.
  2. Budgetplan opstellen We maken een overzicht van je inkomsten en uitgaven en bepalen hoeveel leefgeld er beschikbaar is.
  3. Beheerrekening en betalingen Je inkomsten komen binnen op een beheerrekening. Wij zorgen dat de belangrijkste rekeningen worden betaald.
  4. Evaluatie en bijsturen Regelmatig bekijken we samen hoe het gaat en stellen we het budgetplan bij als dat nodig is.

Kosten van budgetbeheer

Voor budgetbeheer rekenen wij een vast maandelijks bedrag. Afhankelijk van jouw situatie kan het zijn dat de gemeente (gedeeltelijk) een vergoeding biedt. Tijdens de intake bespreken we altijd duidelijk welke kosten gelden, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Wil je weten of budgetbeheer bij je past?

Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee over de beste vorm van ondersteuning.

Plan een kennismaking Direct aanmelden
💬
WhatsApp ons